La Chunga
La Chunga (1938)
Nom artĂstic de Micaela Flores Amaya. Comença a ballar de petita entre les taules d’alguns cafès de Barce¬lona i, mĂ©s tard, tĂ© Emma Maleras com a mestra. A partir dels anys cinquanta rep un fort impuls de crĂtics i intel•lectuals catalans. SĂłn famoses les seves fotos en el setmanari Paris Match escampant pintura amb els peus descalços sobre un llenç de DalĂ i els retrats de Francesc CatalĂ -Roca al costat de MirĂł i SebastiĂ Gasch.
……………
La Chunga (1938)
Nombre artĂstico de Micaela Flores Amaya. EmpezĂł a bailar de niña entre las mesas de algunos cafĂ©s de Barcelona y más tarde tuvo como maestra a Emma Maleras. A partir de los años cincuenta recibiĂł un fuerte impulso de crĂticos e intelectuales catalanes. Son cĂ©lebres sus fotos en el semanario Paris Match esparciendo pintura con los pies descalzos sobre un lienzo de DalĂ y los retratos de Francesc CatalĂ -Roca junto a MirĂł y SebastiĂ Gasch.
……………
La Chunga (1938)
Stage name of Micaela Flores Amaya. She began to dance when she was a young girl, at the tables of the cafes in Barcelona, and later took classes with Emma Maleras. In the 1950s her popularity was given a big boost by the Catalan critics and intellectuals. She is famous for the photographs that appeared in the weekly Paris Match with paint on her bare feet and dancing on a canvas provided by DalĂ, and the photographs with MirĂł and SebastiĂ Gasch taken by Francesc CatalĂ -Roca.
Nom artĂstic de Micaela Flores Amaya. Comença a ballar de petita entre les taules d’alguns cafès de Barce¬lona i, mĂ©s tard, tĂ© Emma Maleras com a mestra. A partir dels anys cinquanta rep un fort impuls de crĂtics i intel•lectuals catalans. SĂłn famoses les seves fotos en el setmanari Paris Match escampant pintura amb els peus descalços sobre un llenç de DalĂ i els retrats de Francesc CatalĂ -Roca al costat de MirĂł i SebastiĂ Gasch.
……………
La Chunga (1938)
Nombre artĂstico de Micaela Flores Amaya. EmpezĂł a bailar de niña entre las mesas de algunos cafĂ©s de Barcelona y más tarde tuvo como maestra a Emma Maleras. A partir de los años cincuenta recibiĂł un fuerte impulso de crĂticos e intelectuales catalanes. Son cĂ©lebres sus fotos en el semanario Paris Match esparciendo pintura con los pies descalzos sobre un lienzo de DalĂ y los retratos de Francesc CatalĂ -Roca junto a MirĂł y SebastiĂ Gasch.
……………
La Chunga (1938)
Stage name of Micaela Flores Amaya. She began to dance when she was a young girl, at the tables of the cafes in Barcelona, and later took classes with Emma Maleras. In the 1950s her popularity was given a big boost by the Catalan critics and intellectuals. She is famous for the photographs that appeared in the weekly Paris Match with paint on her bare feet and dancing on a canvas provided by DalĂ, and the photographs with MirĂł and SebastiĂ Gasch taken by Francesc CatalĂ -Roca.